Pro koho tvoříš?
Proč je persona základ úspěšného handmade podnikání.
Možná už tvoříš krásné výrobky, dáváš do nich čas, lásku i energii... Ale pořád se ptáš: "Proč mi to nejde prodat? Kde jsou ti lidé, co to ocení?"
Odpověď může být jednodušší, než si myslíš: Neznáš svou ideální zákaznici - svou personu.
Co je to persona?
Persona je vymyšlený, ale velmi konkrétní profil tvého ideálního zákazníka. Je to, jako bys dala tvář, jméno a příběh tomu, pro koho tvoříš. Nejde o suché číslo typu: ženy 25 - 45 let.
Proč je persona důležitá?
V handmade světě neprodáváš jen věci. Prodáváš příběh, styl, hodnoty - a ty musí ladit s tím, komu prodáváš.
Když víš, pro koho tvoříš:
víš, jaký styl, barvy, slova a tón použít
víš, kde zákazníky hledat
umíš tvořit s představou konkrétního člověka - a ten to pozná((
Jak si vytvořit vlastní personu?
Zeptej se sama sebe:
kdo je moje ideální zákaznice
věk, kde žije, jak žije (město/venkov, děti/práce...)
jaké má hodnoty (příroda, kvalita, ruční práce...)
kde tráví čas (chodí na Instagram/Facebook, jarmarky, čte blogy...)
jak s ní mluvím (používám slova, kterým rozumí? Co by jí udělalo radost?)
Příklad persony
Lucie, 37 let, má dvě děti, bydlí na okraji Brna
Má ráda přírodní styl, ráda peče a miluje originální věci do kuchyně
Sleduje Pinterest, hledá dárky na Fleru, nemá čas běhat po obchodech
Když něco koupí, chce mít pocit, že podpořila někoho jako ona - ženu co tvoří rukama
Závěr? Tvořit srdcem, prodávat s hlavou
Neboj se dát své personě jméno. Klidně si ji i nakreslii, napiš si o ní příběh.
Když budeš vědět, pro koho tvoříš, všechno bude snažší - tvůj styl, tvoje značka, texty i samotné produkty.
A hlavně - zákaznice to pozná, protože uvidí, že to bylo dělané pro ni.