Poznej svého zákazníka
Poznat svého zákazníka je pro handmade podnikání naprosto klíčové. Když poznáš svého zákazníka, budeš mít lepší cílení nabídky. Když víš, kdo je tvůj ideální zákazník (věk, styl, zájmy, problémy, hodnoty), můžeš tvořit produkty, které opravdu chce a potřebuje, mluvit jeho jazykem v textech a popiscích, zvolit správné barvy, styly, materiály. Např. jinak budeš tvořit svíčky pro mladé ženy, co milují minimalismus, a jinak pro romantické duše hledající vintage styl. Tvůj marketing bude efektivnější. Znát zákazníka ti pomáhá vybrat správné platformy (např. Instagram, Pinterest, lokální trhy), vědět, kdy a jak často komunikovat, tvořit reklamy, které zaujmou a přinesou výsledky. Poznání tvého zákazníka ti také přinese vyšší prodeje a jeho loajalitu. Zákazník, který cítí, že tvůj produkt je "šitý na míru", má větší důvod nakoupit a vracet se. Pokud víš, co prožívá, co ho těší nebo trápí, můžeš mu nabídnout řešení nebo radost a o to v handmade podnikání jde. Snazší komunikace a budování vztahu je další bonus, který ti pochopení zákazníka umožní. Budeš lépe reagovat na jeho zprávy, přání nebo výhrady, psát e-maily, posty i obaly tak, že se zákazník cítí pochopený, budeš vytvářet komunitu, ne jen "publikum". Když znáš potřeby a vkus svých zákazníků, častěji tě napadne něco, co by je nadchlo. Často se tak rodí nejprodávanější produkty.
Poznat svého zákazníka bys měla co nejdříve, ideálně ještě před tím, než začneš aktivně prodávat, ale nikdy není pozdě začít.